Pisząc o STRUCTOGRAM®, zacznijmy od podstawowego pytania: Jak go potraktować?
Należy podejść do niego jako kilku etapowego procesu, w którym poszczególne kroki pozwalają nam zagłębić się coraz bardziej w to narzędzie i wprowadzać je w swoje życie.

Jakie są to kroki?
● Krok pierwszy jest kluczem do poznania siebie.
● Krok drugi daje nam klucz do poznania drugiego człowieka.
● Krok trzeci to klucz do poznania klienta (poznania firmy, produktów/usług i
dotarcia do klienta).
● Krok czwarty jest dla osób, które szukają klucza do przywództwa i budowania zespołów.

Trzy pierwsze są niezbędne dla każdego uczestnika, a jeśli już jesteś menedżerem czy dyrektorem (albo dopiero tworzysz zespół sprzedażowy), pomyśl o zrobieniu kroku 4. Poznanie STRUCTOGRAMowego podejścia do przywództwa pozwoli Ci prowadzić rekrutacje z olbrzymią pewnością i precyzją.

Szkolenia z systemu treningowego STRUCTOGRAM® mają niezwykłą wyróżniającą się formułę, ponieważ łączą jednocześnie teorię i praktykę. Nie ma mowy o zgłębianiu skomplikowanych koncepcji bez odniesienia. Poznając kolejne kroki, od razu dostrzegasz ich zastosowanie, powiązania i logiczność. Dzięki temu w naturalny sposób zdobywasz wiedzę i umiesz ją wykorzystać. Podstawowe 3 poziomy wprowadzą Cię na dużo wyższy poziom Twojego doradztwa. Umożliwi Ci to spektakularne podniesienie efektów swojej pracy. W krótkim czasie poprawi się Twoja wydajność, zadowolenie Twoje i Twoich klientów oraz stan Twojego konta.

Krok pierwszy dotyczy nas samych. Razem z trenerem wykonujemy analizę biostrukturalną, dzięki której dowiadujemy się:
● Jak działa i jak zbudowany jest nasz mózg?
● Jakie są nasze mocne strony, jakie wyzwania z tego względu stoją przed nami?
● W jaki sposób możemy dojść do spełnienia i uaktywnić naszą wewnętrzną motywację?
● W jaki sposób się uczymy i podejmujemy decyzje?

Ten poziom oprócz wiedzy ma za zadanie nauczyć nas akceptacji naszego indywidualnego STRUCTOGRAMu®. Test pokazuje nam ponad 400 różnych kombinacji struktur, co oznacza, że nasza biostruktura jest absolutnie wyjątkowa.

Kiedy w pełni poznamy siebie i przejdziemy przez proces akceptacji, wtedy możemy rozpocząć naukę rozpoznawania biostruktury u drugiego człowieka. To naturalne przejście od poznania siebie do potrzeby zrozumienia drugiej osoby, nie jest podszyte chęcią oceniania, a prawdziwą ciekawością i empatią. STRUCTOGRAM sprawia, że akceptujemy drugą osobę taką, jaka jest.

Na poziomie drugim uczymy się rozpoznawać biostrukturę osoby, z którą mamy do czynienia. Jest to istotne, by zbudować odpowiednią relację. Oczywiście nie jesteśmy w stanie z taką dokładnością, jak własną biostrukturę określić czyjejś, ale przychodzi nam tutaj z pomocą tajemniczy TRIOGRAM®. Dzięki niemu trochę z automatu możemy m.in. z zachowania wywnioskować pewne znaczące elementy np. w jaki sposób reaguje w określonych sytuacjach, jak się zwraca do innych, czy zachowuje dystans, czy jest bardziej haptyczny. Bardzo ważne jest też słownictwo, jakim się posługuje. Te wszystkie elementy mają olbrzymie znaczenie w rozpoznaniu jego biostruktury.

Po co się tego uczymy?
● Żeby wiedzieć, jak efektywniej się komunikować, dzięki czemu m.in ustalenia będą dotrzymywane przez dwie strony.
● By umieć rozwiązywać konflikty bądź zminimalizować ich ryzyko.
● By budować bliskie relacje, oparte na zrozumieniu i zaufaniu.

Jak to działa?
Załóżmy, że spotykają się dwie bardzo różne osoby. Jedna ma umysł analityczny i potrzebuje dokładnych danych, a druga bazuje na relacjach międzyludzkich i nie przykłada wagi do szczegółów. Dzięki wiedzy o swojej biostrukturze akceptujemy swoje cechy i możliwości, jesteśmy bardziej otwarci i uważni na kompletnie innego od nas człowieka. Szanujemy jego potrzeby, na przykład uwzględnimy czyjąś potrzebę precyzyjności co do umawiania się. Zamiast: zadzwonię w przyszłym tygodniu, określimy dzień i godzinę, wiedząc, że ta osoba ma potrzebę szczegółowości. Nie dziwi nas to, nie irytuje, nie ironizujemy z tego, po prostu akceptujemy.

Na trzeci etap poświęcamy najwięcej czasu, bo pozwala nam on dokładnie dopasować ścieżkę marketingową do naszego idealnego klienta. Określamy, w jaki sposób komunikuje się nasza firma i do jakich struktur, w jaki sposób prowadzić jej marketing. Jeśli określimy naszą grupę klientów i wiemy, że są to osoby z przewagą jakiejś biostruktury, to nasz przekaz może być dostosowany do jej sposobu komunikacji. Tak, żeby dana osoba, wchodząc na naszą stronę, wiedziała, że rozwiązanie, które oferujemy jest takim, jakiego szuka i potrzebuje. Chcemy uprościć ten proces i trafiać w samo sedno. Uwaga odbiorcy powinna być zatrzymana od razu, treściami, które do niego idealnie przemawiają i zachęcają. Kolejny aspekt etapu trzeciego to poznanie naszego klienta. Tego, jakie on może mieć obiekcje i obawy, a przede wszystkim, jaki jest jego proces decyzyjny, jeśli chodzi o zakup. Podczas szkolenia, odkrywamy biostrukturę naszego idealnego klienta. Możemy zastanowić się również, jakimi osobami są klienci, z którymi pracowaliśmy do tej pory. Biorąc to pod uwagę oraz to, jaką mamy biostrukturę, dowiemy się z kim najłatwiej i najefektywniej będzie nam pracować. Dzięki temu możemy dostosować do konkretnej osoby, cały proces sprzedaży, od pierwszej rozmowy telefonicznej aż po serwis po zakupowy.

Czy to, w jaki sposób rozmawiamy z klientem ma znaczenie?
Na szkoleniu, rozkładamy na czynniki pierwsze spotkanie sprzedażowe, dzieląc je na 3
etapy.
Pierwszy krok to budowanie relacji. Drugim krokiem jest analiza oferty, dobranie
rozwiązań. Trzecim zamknięcie sprzedaży.
Każda biostruktura będzie się czuła dobrze w innym obszarze. Po przejściu wcześniej omawianych etapów stanie się to bardzo jasne. Będziemy automatycznie wiedzieć, w jakiej części spotkania dobrze się czujemy i dlaczego, a także jak to wygląda z perspektywy klienta. Dzięki tej wiedzy będziemy w stanie tak poprowadzić spotkanie, żeby było ono komfortowe zarówno dla nas, jak i dla naszego klienta.
Znamy już trzy pierwsze kroki procesu poznawania STRUCTOGRAM®. Są one niezbędne i nie można ich pomijać. Istnieje też etap 4. To tak zwany klucz do przywództwa. Na nim poruszamy kwestie budowania zespołu, na podstawie swoją biostrukturę i biostruktury współpracowników. Dążymy do tego, żeby pracować z osobami, które będą czuły się z nami dobrze i my z nim też. To jedna składowa sukcesu, druga to kwestia efektywności pracy. Chodzi o to, żeby wzajemnie się motywować, wspierać i osiągać ponadprzeciętne wyniki.

Jak rozmawiać z poszczególnymi członkami zespołu?
Jakiego feedbacku będą oni oczekiwać?
Niektóre biostruktury mają potrzebę chwalenia ich przy innych, inni natomiast nie będą czuły się komfortowo w momencie postawienia ich na świeczniku. Jeszcze inne ucieszą się z maila z pochwałą wyników, ponieważ nie będą musieli niczego mówić. Mając wiedzę na temat ich rozpoznawania, dostosujesz swoje komunikaty, które znacząco wzmocnią zadowolenie i satysfakcję Twoich współpracowników, a to wpłynie na jakość ich pracy.